måndag 7 september 2009

Det kan verka så enkelt, det kan verka så svårt

Det är mycket med allt nu.

Nya människor att lära känna. Nya intryck. Nya vanor. Därför blir det inte mycket bloggande. Men jag har börjat komma igång med skrivandet ordentligt, trots allt.

Jag sitter just nu och grunnar över en text som just nu heter Det kan verka så enkelt, det kan verka så svårt. Låten är skriven till alla som jag, på ett eller annat sätt, ser upp till. En låt till väldigt många, med andra ord.

Dom har tänt varenda lampa
Och Jag faller bit för bit
Och alla ritar, smider planer
Men aldrig nån som längtar hit

Jag kan väl verka lite vilsen
Men jag håller mig vid liv
Och varje dag jag känner efter
Blir bara mörk och destruktiv

Jag undrar så vad du bär med dig
Du som lyckas gång på gång
Men det faller sig naturligt
Att aldrig fråga något sånt

Att inte bära varje motgång
Kan vara nog så svårt för mig
Att kunna se sig själv i spegeln
Verkar så enkelt just för dig

När varje dag kan verka ändlös
Bara en vaken form av sömn
Och en ljus och vacker framtid
Bara ocker stöld och lögn

Säg emot mig som du brukar
När jag bromsar och står still
Säg att skulderna betalas
Dra en vit lögn om du vill

1 kommentar: