torsdag 27 augusti 2009

Ny låt kan vara på gång

Nu har skolan dragit igång på allvar. En uppgift jag har till måndag är att ta med en ny låtidé och spela upp för klassen. Sitter i mitt humoristiskt lilla rum och plitar på en text. Låten handlar om uppbrott, på alla möjliga sorters vis. Kan bli nåt. Kan bli skit. Vi får se vad klassen tycker.

Jag har nog sagt mitt sista ord
Och repeterat det du visste
Den stora myten blev för stor
Det stora hjärtat när det brister

Tvinga mig aldrig att böna om hjälp
Jag behöver en lögn att förädla
spräng varje bro över djupen
släpp vargarna lösa

Jag har vakat alla nätterna
du vände dig från dom
vi har sprungit alla döda lopp
och jag visste varje gång
Att du har vridit varje sanning
när du sa att du förstod
Men jag har sagt mitt sista ord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar